Uvod

Cilj obeh faz projekta AnalChemVoc je bil uvesti v strokovne in druge srednje šole nizko-cenovne, enostavne in robustne analizne instrumente podprte z zbirko eksperimentov razvitih za to opremo. Spektrometer SpektraTM, ki ga je razvila ena od udeleženk projekta (Gros, 2004; Gros & Vrtačnik M, 2005), je bil še posebej obširno opisan.

Uporaba poenostavljenih instrumentov ima tudi omejitve pri uvajanju nekaterih konceptov zajetih v predmetu Analizna kemija. V tem delu smo preizkusili drugačen pristop, pri katerem smo poleg uvajanja poenostavljenih instrumentov v šole, dijake privedli k sodobni profesionalni opremi v univerzitetne raziskovalne laboratorije. Za ta pristop smo razvili številne analizne postopke, ki temeljijo na predpostavkah:

  • Dijaki so seznanjeni s temelji analizne kemije.
  • Dijaki sami odvzamejo vzorce za analizo (hrano, izdelke splošne uporabe, okoljske vzorce).
  • Dijaki pripravijo vzorce v šolskem laboratoriju tako, da so primerni za merjenje na raziskovalni opremi kot je npr. HPLC ali mikrotitrator.
  • Ob obisku v univerzitetnih laboratorijih dijaki s pomočjo strokovnega osebje univerze naredijo meritve.
  • V šoli dijaki pod učiteljevim nadzorom obdelajo zbrane rezultate in tako razvijejo določen koncept analizne kemije.

V tem delu predstavljamo aktivnosti, ki smo jih razvili za ta pristop.

                    Marek Kwiatkowski
                    Profesor kemije
                    Univerza v Gdansku (Poljska)
                    Fakulteta za kemijo